Disrupt or disguise? 4 argumente pro-Disruption®, chiar si in afara agentiei de publicitate

January 24, 2018 , disruption

“Sa fie disruptive” e replica aia pe care o auzim din ce in ce mai des. Fie ca e vorba de publicitate, marketing, digital thinking, software sau business strategy. Disruption® se cere, se vrea, se doreste, se dezbate si se viseaza cu busuioc sub perna…

Si, din punctul ala, fiecare incearca sa faca mai bine decat pana acum, adaugand ceva mai multa creativitate urmatorului brief, urmatoarei campanii, urmatorului event.

In multimea de tehnologii, pareri si perspective, uitam insa sa observam ca Disruption® e un proces, nu un nou fel de glazura pentru situatii in care “trebuie sa fim mai vizibili”.

Disruption® nu este un event. Clayton Christensen a zis asta, in cartea Innovator’s Dilemma, pe care o recomandam calduros.

Mai mult – noi credem ca Disruption® va fi tot mai pe val de-aici inainte. Si in agentiile de publicitate, dar si in afara lor, in mediul de business. Fiindca:

1. Disruption® nu este un eveniment care se intampla pur si simplu, ci un proces, uneori destul de lung, la care trebuie sa te adaptezi. Nu este un “aha” moment, ci un fel de a ajunge la asta, iar utilizarea acestui proces poate creste sansele unei colaborari. Un exemplu de zilele astea: trust economy, cu Bitcoin.

2. Disruption® merge mana in mana cu design thinking. Disruption® inseamna simplitate, disciplina si efort – lucruri esentiale in mayhem-ul tehnologic actual. For a Digital Disruption® example, please press “Gucci”.

3. Disruption® nu e un rezultat, ci o metodologie. Un mindset care, atunci cand este folosit, aduce rezultate care pot schimba o intreaga piata sau categorie de consum.

4. Un lucru este dizruptiv in momentul in care schimba evolutia normala a lucrurilor. Disruption® nu este (DOAR) egal cu misto, cool, la moda. Un  sampling la iaurt nu va fi dizruptiv doar pentru ca e mai amuzant ca altele, ci pentru ca – eventual – incanta un al 6-lea simt.

Aceasta reinventare a modului in care comunicam nu inseamna schimbarea unui mesaj, ci schimbarea radicala a unui obicei de consum. Un exemplu de miercurea trecuta? Tinder. Un altul de joi? UBER.

Il poti asculta pe Jean Marie-Dru aici, vorbind despre Disruption®. Chairman TBWA Worldwide, Jean Marie-Dru este autorul primelor carti despre Disruption® si pionierul acestui concept. De unde si ®-ul de la finalul cuvantului: pe langa ca e un tool de proces al agentiei de publicitate TBWA, Disruption® este si marca inregistrata a TBWA Worldwide.

Daca iti place sa citesti, mai poti incerca si Disrupt or die:  https://www.columbusglobal.com/en/insights/blogs/2016/09/disruption-is-a-management-discipline/

Iar daca nu ai chef de prea mult research, dar vrei sa tii aproape de Disruption®, urmareste “VORBE DE VINeri” aici, la noi pe blog. Va fi simplu, concis si divers – si vom incerca in fiecare saptamana sa gasim exemple bune de Disruption®, atat din publicitate, cat si din alte domenii.